Elegancka kobieta cechuje się opanowaniem i uprzejmością. Demonstrując te wartości przez życzliwość i szacunek do otoczenia, komunikując się wyraźnie oraz zachowując spokój w każdej sytuacji, możesz wprowadzić te cechy do swojej codziennej rutyny.
Co warto wiedzieć
- Bądź życzliwa i szanuj innych – Ważne jest, aby być uprzejmym i zawsze pamiętać o dobrych manierach. Mów „proszę”, „dziękuję” i „przepraszam” w odpowiednich sytuacjach. Traktuj wszystkich, od dyrektora generalnego po sprzątaczkę, z szacunkiem, nigdy nie zachowuj się, jakbyś była lepsza od innych. Okazuj życzliwość, pomagając innym.
- Komplementuj innych – Jeśli zauważysz coś, co ci się podoba lub cenisz w innych, powiedz im to! Nie tylko sprawi to, że poczują się wspaniale, ale również pomoże w budowaniu relacji. Komplementuj styl przyjaciela, chwal współpracownika za dobrze wykonaną pracę i wyrażaj wdzięczność swoim bliskim. Na przykład jako lider projektu grupowego, doceniaj wysiłki każdego z członków zespołu, mówiąc: „Joanno, dziękuję za tak dokładne badania nad rozwojem energii wiatrowej”.
- Rozwijaj opanowanie – Poruszaj się z gracją i w damskim stylu. Trzymaj ramiona nieco w tył, głowę nieco podniesioną i wyprostuj plecy. Kiedy siedzisz, skrzyżuj nogi lub kostki. Wyrażaj pewność siebie poprzez mowę ciała i unikaj garbienia się, skrzyżowania ramion czy denerwowania.
- Zachowaj spokój – Staraj się zachować spokój w każdej sytuacji. Jeśli coś cię zirytuje, zatrzymaj się i weź kilka głębokich oddechów. Obserwuj, co się dzieje i z dystansem podchodź do sytuacji. Próbuj spojrzeć na sprawy z perspektywy i zastanów się nad najlepszym sposobem działania, zanim zareagujesz. Na przykład, jeśli ktoś powie coś niegrzecznego, zamiast odpowiadać ostrym komentarzem, zastanów się nad intencjami tej osoby.
- Bądź świadoma siebie i autentyczna – Zwracaj uwagę na to, jak się zachowujesz i reagujesz na ludzi dookoła. Rozważ swoje wartości, zainteresowania i hobby. Gdy zrozumiesz i zaakceptujesz siebie, możesz być wierna sobie, co jest znakiem rozpoznawczym eleganckiej kobiety. Podejmuj decyzje oparte na własnych pragnieniach i potrzebach. Na przykład, nie rezygnuj z urlopu tylko dlatego, że twoi współpracownicy szczycą się przepracowaniem wielu godzin. Jeśli potrzebujesz przerwy i na nią zasłużyłaś, wykorzystaj ją.